Το καλάθι σας είναι άδειο.

Τηλεφωνικές Παραγγελίες

24310 20051

Αναζήτηση

Κατηγορία
Κατασκευαστές
Ταχύτητες
Μοντέλο
Τιμή
€ € 

Προτεινόμενο

Το «όραμα» της Ideal είναι ηλεκτρικό...

IMG 20161117 134818

IDEAL ORAMA-353-D8 W

 

Το πρώτο ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση της ελληνικής εταιρείας, το ORAMA, αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, όχι επειδή περιμέναμε κάτι λιγότερο από την Ideal αλλά γιατί η υλοποίησή του – σε συνδυασμό με το εκπληκτικό σύστημα Steps της Shimano – αποτελεί σήμερα μια από τις πιο σύγχρονες και ουσιαστικές προτάσεις αστικής μετακίνησης.

 

Το ORAMA παρουσιάστηκε για πρώτη φορά επίσημα στο Eurobike. Στην Ελλάδα είχαμε όλοι την ευκαιρία να δοκιμάσουμε σε πραγματικές συνθήκες το ORAMA στο 5ο Athens Bike Festival, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

 

Το Orama 320-ED, βασίζεται σε ένα εξ’ ολοκλήρου σχεδιασμένο από την αρχή αλουμινένιο πλαίσιο που προορίζεται για ηλεκτρική υποβοήθηση. Βασίζεται στη λογική του «low step», για εύκολη πρόσβαση σε συνθήκες πόλης και έχει φτιαχτεί λαμβάνοντας ως απαραίτητη προϋπόθεση τη μέγιστη ακαμψία σε συνδυασμό με την άνεση στη χρήση. Ειδικές επεμβάσεις και ενισχύσεις σε καίρια σημεία από τη μία αλλά και το σχήμα των σωλήνων που είναι τύπου «δέλτα» από την άλλη, παρέχουν στο πλαίσιο υψηλά επίπεδα ακαμψίας που θα ενθουσιάσουν τον έμπειρο ποδηλάτη αλλά και θα διευκολύνουν τη ζωή του απλού χρήστη καθώς το ποδήλατο θα «υπακούει» σε κάθε εντολή του αναβάτη του.

 

Οι 28άρηδες τροχοί, σε συνδυασμό με το σύστημα ηλεκτρονικών εσωτερικών ταχυτήτων Alfine Di2 δημιουργούν ένα σύνολο τελευταίας τεχνολογίας που εντυπωσιάζει με την ακρίβεια και την ευχρηστία του. Η αίσθηση της ηλεκτρονικής Alfine είναι μοναδική και οι 8 ταχύτητες που διαθέτει είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεται ένας ποδηλάτης για την αστική μετακίνηση.

 

Η ανάρτηση που διαθέτει είναι η RST Vita RL 60mm, με δυνατότητα ηλεκτρονικού κλειδώματος από το τιμόνι – μια επιλογή ιδιαιτέρως θεμιτή στην κατηγορία του ποδηλάτου. Η ανάρτηση της RST ανταποκρίνεται θαυμάσια σε συνθήκες πόλης ενώ η δυνατότητα κλειδώματος από το τιμόνι διευκολύνει στην κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων σε ευθείες.

 

Και πάμε τώρα στην «καρδιά» του ποδηλάτου, που δεν είναι άλλη από το σύστημα Steps της Shimano. Πρόκειται για το ολοκαίνουργιο σύστημα ηλεκτρονικής υποβοήθησης της εταιρείας.Το Steps είναι το σύστημα που θα πηγαίνει την ηλεκτρική υποβοήθηση στο επόμενο στάδιο καθώς είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από μια «ποδηλατική» εταιρεία – και μάλιστα με την τεχνογνωσία και την αξιοπιστία της Shimano – και αυτό σημαίνει πολλά για τους ποδηλάτες. Το Steps παρέχει την απόλυτη «ποδηλατική» αίσθηση. Πρόκειται για ένα σύστημα που ενσωματώνεται θαυμάσια στο ποδήλατο, λειτουργεί στη μεσαία τριβή και δίνει μια αίσθηση υψηλής προοδευτικότητας που σε καμιά περίπτωση δε θυμίζει τα ηλεκτρικά του παρελθόντος. Φυσικά είναι πλήρως παραμετροποιήσιμο ανάλογα με τη μορφολογία του εδάφους και τη φυσική κατάσταση του αναβάτη, ενώ σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική Alfine πηγαίνει την έννοια μετάδοση σε… άλλο επίπεδο και μοιάζει βγαλμένο από το μέλλον.

 

Συνολικά, πρόκειται για ένα ποδήλατο που αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία του καθώς συνδυάζει τον όμορφο σχεδιασμό ενός ποιοτικού, άκαμπτου πλαισίου με ένα υψηλής ποιότητας σύστημα ηλεκτρικής υποβοήθησης και περιφερειακά επίσης υψηλής κατηγορίας.

 

 

Pedelecs: Μια νέα προοπτική 

 

Τα pedelecs είναι η μία από τις τρεις κατηγορίες ηλεκτρικών δίτροχων οχημάτων που υπάρχουν στην αγορά. Αντίθετα με τις άλλες δύο κατηγορίες, τα e-bikes και τα e-scooters, τα pedelecs είναι η μόνη κατηγορία όπου ο αναβάτης δέχεται υποβοήθηση όταν ποδηλατεί.

Ο όρος pedelec χρησιμοποιείται παραδοσιακά και προέρχεται από την έκφραση PEDal ELEctric Cylcle. Ο όρος που χρησιμοποιείται σήμερα είναι το EPAC που σημαίνει Electrically Power Assisted Cycle και συμμορφώνεται με το ευρωπαϊκό πρότυπο ΕΝ 15194:2012.

 

Σύμφωνα με το ΕΝ 15194:2012, ως pedelec ορίζεται το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών, το οποίο κινείται με τη μυική δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ονομαστικής ισχύος 0,25 kW και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ./ώρα ή νωρίτερα, αν σταματήσει η ποδηλάτηση.

 

Τα pedelecs παρουσιάστηκαν στην αγορά για πρώτη φορά το 1990 και από το 1993 ξεκίνησε η μαζική παραγωγή τους. Από το 2005, η χρήση μπαταριών ιόντων λιθίου οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης. Οι πωλήσεις τους στην Ευρώπη έχουν σχεδόν δεκαπλασιαστεί από το 2006 έως το 2013. Η ευρωπαϊκή αγορά είναι δεύτερη σε πωλήσεις μετά την Κίνα. Με πωλήσεις που αγγίζουν το 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά ποδήλατα, ο κύκλος εργασιών ανέρχεται σε 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ και η διείσδυση στις σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές θεωρείται αρκετά προχωρημένη.

 

Γιατί pedelec;

- Διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα ενός ποδηλάτου.

- Συνθήκες όπως ανηφόρες, δυνατός άνεμος παύουν να είναι ανασταλτικός παράγοντας για τη χρήση του ποδηλάτου.

- Ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιεί το ποδήλατό του και να φτάνει στον προορισμό του χωρίς να έχει ιδρώσει.

- Είναι ιδανικό για μετακινήσεις μέσα στην πόλη (αποστάσεις μέχρι 10 χλμ. γιατί κινείται ταχύτερα από το αυτοκίνητο ή τα ΜΜΕ. Η μέση ταχύτητα κίνησης μέσα στην πόλη με ηλεκτρικό ποδήλατο είναι 23 χλμ./ώρα, πολύ μεγαλύτερη σε σύγκριση με τα μέσα μαζικής μετακίνησης που κινούνται με μέση ταχύτητα 11 χλμ./ώρα.

- Μπορεί να δώσει την ευκαιρία σε ανθρώπους με κινητικά προβλήματα να κάνουν ποδήλατο.

- Διευκολύνει τη μεταφορά μεγαλύτερου βάρους (ψώνια, σακίδια, κλπ.)

- Δεν επιβαρύνει το περιβάλλον.

- Δεν απαιτεί άδεια οδήγησης και άδεια κυκλοφορίας.

- Δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας.

- Δεν απαιτεί υποχρεωτική ασφάλιση.